torsdag 14 augusti 2008


BOLLEN!
Idag när jag kom hem skedde ett mirakel. Jag skulle kolla min mail och såg en liten tvsnutt om kändisarnas favorit-träning. En boll, en stooor boll. Och med ens lystes min värld upp, fåglarna kvittrade lika vackert som i Törnrosa och min lyckobarometer slog i taket. Detta är svaret på alla mina bekymmer. En stor vacker röd boll. Med denna trimmar man magen på..ja, säker typ ingen tid alls. Så måste det ju vara, eller hur? En hastig koll på kontot, ekonomin i balans, sedan snabbt ut med hunden och sedan in i bilen. Och mitt sökande efter denna Guds gåva till oss tjockisar tog sin början. Land och rike sökte jag efter min boll (nåja, runt halva söderort iallafall) Väl inne på sportaffären var jag tvungen att fråga en söt liten (smal) tjej om hjälp. – Har ni sådana där stora bollar som man blåser upp?........-Nej, inte en badboll, utan en boll för att träna med. Sådär ja, nu kan jag ju aldrig visa mig i den butiken igen. Tjejen flinade och jag riktigt såg vad hon tänkte, sneglandes på min mage: -Hahahaha, en boll? Du behöver nog något mycket mer än en ynka sketen boll, hehehehehe. Men proffsig som hon var fick jag hjälp att både hitta bollen och att få rätt mått på den, en armslängd, så stor skall bollen vara i diameter. Min boll är 65 cm. 200:- kostade underverket. Glad som en lärka skyndade jag mig hem, nu jäklar skall magen trimmas, kan ju inte ta mer än HÖGST en vecka. Lalalalala. Rusar upp till sovrummet och skall sätta igång. Nu hittade det första problemet mig, jag har ju ingen pump! Äsch, hur attans svårt kan det vara att blåsa upp den med egna lungor. Men 65 cm diameter boll är ganska mycket, jag pustade och frustade till jag blev vackert lilafärgad i ansiktet och mina ögon var på väg ut ur sina trygga hålor. Kanske blåser jag lite till imorgon.

Vad lär vi oss av detta? Ha alltid en pump hemma.


Ja,visstja, lite rapportering också:


Motion: Inte ett skvatt
Godis: Njea, räknas naturgodis? (228gram)
Vikt: Skall väga mig i morgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

wow bollen, en sån vill jag oxå ha!gärna nu tack!
fuck yah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!