lördag 23 augusti 2008


Judas Priest, Kungliga Operan och Drama


Ja, herre min skapare. Idag har jag haft en i särklass otroligt tråkig dag. Började med att stiga upp kl 09,15. Kl 11,00 åkte jag in på söder och handlade lite pärlor. Vidare till Ica Maxi, en grillad kyckling och en serietidning (uti vår hage, Falo for president). Hem och åt upp kycklingen och läste ut tidningen. Kl var då bara ca 15,00. Hur skulle jag fördriva resten av dagen? Tog en prommis med hunden och då såg jag att granne skall ha loppis imorgon. Tjohoooooo, skitnice. Då är ju morgondagen räddad. När jag kom in igen gick jag upp och letade efter en film som jag inte redan sett 1000000000 gånger. Valet blev Rare Bird, en jättebra drama om en restaurang och en sällsynt fågel. Tyvärr blev rastlösheten för stor, så jag satte mig vid datan och tänkte se vad Operan har att erbjuda i höst. Gustav III och Valkyrian. Gluttade runt där en stund, men det var så tyst. Jag började rota i cd skåpet och hittade Judas Priest från 1986. Turbo Lover kan jag nu utantill efter att satt stereon på repetition. Lalalalala....you fear me........you run for cover…...I´m your turbo lover…lalalalalala. Kalasbra ju.

Inga kommentarer: