söndag 10 augusti 2008



KJOLEN!!!!
Detta kan nog kräva en förklaring och förklara det skall jag försöka göra. Men jag måste ta det från början.... Linda (bästis) ringde mig på förmiddagen och vi skulle träffas utanför Soliett kl 12,00. En liten presentation av Linda: Har jobbat som dansös och fotomodell, numera studerande två-barnsmor som hoppar in lite här och där som modell. (Själv är jag glad om jag råkar hamna i skottlinjen för en Japan och hans kamera på Västerlånggatan). Som "gammal" modell har hon ju självklart en alldeles perfekt liten kropp stöpt i formen som var slut när jag gjordes. Vi skuttande ned mot solariet och stoppade i våra mynt och valde rum. Att lägga sig ned på ett solarium skall göras med stor försiktighet, tänk om plasten går sönder och jag ramlar ned på lysrören och brinner upp? Varma och solariedoftande ville vi inte riktigt skiljas åt, så det bar iväg mot centrumet som ligger brevid solariet. Vi var på Kicks och jag köpte en Antiage mask, gud nåde om den inte funkar, i morgon när jag vaknar skall alla rynkor reducerats med 90%. Sedan Lindex och underklädes hörnan. Bh avklarades smärtfritt men trosor tar lite längre tid, övervägning krävs. Skall jag ta de lila i spets med en söt rosett och olidligt obekväma, eller satsa på riktiga bomullsgiganter som går stadigt över magen? Beslut, beslut. Jo, självklart blev det bomullsgiganterna, och färgutbud? Svart och vitt. När detta var avklarat strosade vi runt en stund, och nu kommer jag till kjolen. Linda höll upp kjolen och meddelade att en sådan hade hon. Och eftersom jag förskräckt tittade på den lilla kjolen och konstaterade att mina nyss inköpta trosor på Lindex fanimej nog är större än kjolen var vadet mellan Linda och mig ett faktum. När jag gått ned i vikt skall jag offentligt ha den på mig.......Hujedamig.


Så nu har jag en liten vikttävling. Men med erfarenhet av Annikas (också bästis) och mina "viktnedgångslöftesprövningar" kan jag bara ana hur detta kommer att sluta.


Så en liten dagsammanfattning:
Dagens motion: Nada Nix Niente
Ätit godis idag: Ja
Vikt: Samma som igår.

2 kommentarer:

Annika sa...

Vilken härlig shoppingdag ni verkar ha haft.
Tur att det hänger ett skärp på "kjolen", hade annars sett knäppt ut med ett skärp på skärpet om du fattar vad jag menar ;-)
Ingen motion och ätit godis och vikten är densamma som dagen innan, Grattis tjejen bra jobbat. // Kram A

Anonym sa...

HIi hI jag bad butiksbiträdet att lägga undan denna underbara kjol, så det går bra att hämta ut den nja nästa månad(förutsatt att vi kör lika hårt på gymmet som vanligt) you go girl!