söndag 17 augusti 2008


En regning söndag!

Oj, oj, idag har det varit körigt. Tänk vad konstigt det kan vara, vissa dagar sitter man alldeles ensam , stirrar tomt ut genom fönstret (i den mån det går för allt smuts)och undrar om hela telefonnätet rasat ihop och alla vänner glömt mig. Och sedan finns det sådana här dagar när alla vill vara med just lilla mig. Jag älskar mina ”alla-vill-bara-vara-med-just-mig-dagar”. Linda ringde efter överrenskommelse, och vi diskuterade om vi orkade åka och gymma idag eller inte, jag tyckte absolut att vi skulle det pga allt mitt svullande i helgen. Linda var tveksam, det regnade ju ute. Men efter att ha informerat henne om att maskinerna faktiskt stod inomhus, så blev beslutet ja. Väl på gymmet var det väl som vanligt, inga stora överraskningar, utom att vi sket i tre maskiner av ren tristess. Äh, vi tränade ju liiiiite iallafall och det måste vara bättre än inget. Undrar hur lång tid det tar att se ut som Carmen Electra, typ 1-2 månader eller......? Ja men HALLÅÅÅÅÅ äter hon aldrig godis eller? Lilla kjolen är mitt närmsta mål och nu kommer den nog upp till knäna iallafall, en bra bit på väg. Babysteps you now.

Efter gymmet snabbt hem och duscha och byta om. Kollade helhetsbilden en sista gång: stövlar, kjolen alla mina finaste smycken (= jag, en vandrande julgran) tjusiga blusen, sminket satt perfekt och Pradaväskan snyggt över axeln. Håret: ett skatbo. Hmmmm, ja,ja man kan ju inte lyckas med allt här i världen. Vad begär jag egentligen? Träffade Lena inne på PUB och därinne var det stor rea minsann och då råder full kaos, som hungriga lejon på stäppen rivs det och slits det i alla stackars tygbitar, och Gud nåde den som lägger tassarna på just min kjol, då ryter det här lejonet iallafall. En grå jättefin blank partykjol och en söt prickig blus fick det bli idag. Nöjda med våra kap strosade vi i regnet vidare mot en mysig restaurang . Där åt jag en stor potion riktig mat(diet i två veckor kan ta på förståndet för vem som helst) kyckling med ris, tzatsiki(felstavat), salsasås och ett stort glas med Fanta och jag var i himlen. Vartenda lite riskorn åt jag upp och slickade rent tallriken från sås.
Mätta och belåtna ansåg vi dagen vara över. Löste ut bilen från parkeringshuset, 164 spänn för tre timmar. Någon som vill öppna garage med mig? Måste vara en lönsam affärsidé. Att ta sig hem sedan är ett äventyr i sig bara det, ombyggnationer och omläggning av trafiken överallt, så tillslut visste jag inte om jag var på väg söderut eller norrut. Fy skäms vägverket.

Dagens glada rapport:

Motion: Gymmet (en liten stund) Ja, får inte glömma: Några tappra minuter på bollen.
Godis: Nej, men en massa andra onyttigheter
Vikt: Ja

2 kommentarer:

Annika sa...

Jag vill också shoppa loss på rea.... vi=André har själv haft loppis på garageuppfarten idag.20 pix rätt ner i fickan:-)
Du hittade lite snyggt på MUS såg jag,själv tror jag att jag är botad från min sk MUSfobi(!?)nu.Gick t o m in i butiken själv och köpte din present!Kramkram

Anonym sa...

hej socker!
det blir bara bättre och bättre man blir ju nästan beroende av dina dagar i denna värld hi hi hi
love ya linda no cash