lördag 9 augusti 2008


Lördagskväll, miljoner ljusår från Stureplan.

Jaha, då har det varit lördagskväll igen. En stor skål med guacamole (finns det någon människa som vet hur det stavas?), och en stor påse med tacochips. Bantningen tar jag tag i någon annan dag. Till detta Gudsförbjudna frosseri tittar jag på en, för mig nyuppkommen serie, NCIS. Har köpt alla säsongerna och lever mig in totalt i ex-Ted Bundys egensinniga sätt att leda sin grupp. För er som inte känner till serien så kretsar den kring sex personer: Gibbs, han är chef, och jag har inte bestämt mig för om jag tycker om honom eller inte. Di Nozzo, flörtaren, helt odräglig. Abby, hon jobbar i labbet, tar fram dna och har en massa mojänger och apparater. Fick jag välja en av dem som jag skulle vara, vill jag vara Abby, inte bara för att hon är så otroligt snygg, utan också för att jag skulle vilja våga ha svart läppstift. WOW. Ducky, han är obducent, engelsman och vansinnigt korrekt. Mc Gee är nykommlingen, blyg, gullig och saknar allt de andra har, lite Stig-Helmer över honom. Och tillslut Kate, hon är den förståndiga och helt humorlös. Lite cool faktiskt. Dessa människor jobbar på samma sätt som gängen i CSI, skillnaden är att NCIS håller bara på med militären och flottan (om jag fattat det rätt). Jaha, vad får jag ut av detta då? Jo, som ett kinesiskt ordspråk lyder: "Måtte din granne leva i intressantare tider". Precis så är det. Hur spännande är det inte att titta på mord, försvunna männinskor och bomber, när man själv sitter lungt och tryggt i soffan och önskar att åtminstone tapeten hade rasat ned från väggen en morgon man vaknar. Ok, jämför detta: Ett avsnitt ur NCIS börjar så här: En kvinna kommer ut från affären med sin kundvagn och träffar en väninna. De två börjar prata och den första kvinnans kundvagn rullar mot hennes bil. Hon går emot bilen och just när kundvagnen stöter i bilen......KABOOOOOM, hela den stora SUV:en (har ni tänkt på att de ALLTID har flashiga bilar på tv?) flyger i luften, ett fyverkeri utan dess like. Kvinnan klarade sig självklart och jag tänker inte berätta fortsättningen på avsnittet. Ifall ni någon gång kommer att se det.

Summan av kardemumman:

Kanske kommer nästa lördag att vara fylld av glittriga partyn med Hummerlimousiner och skrikande fans...........eller?

1 kommentar:

Anonym sa...

har dock inte sett serien, kan annars tipsa om Dr phil...en
j-ligt smart gubbe i kostym.....