söndag 24 augusti 2008


Loppis


Idag hade grannen några villor lägre bort loppis, och det var tur. Vilken söndagsräddare. Hunden och jag tog en promenad för att kolla in om det fanns något användbart skräp att fylla ut de redan överfulla hyllorna med. Och javisst , för endast 60:- fick jag: en bok San-Antonio ”den gamla damen som vadade i havet” (hoppas den är bra), en cd-skiva med Sissel Kyrkjebö, en liten keramikpingvin , en liten häst i glada färger samt ett fint kors i äkta silver. Tjohooo vilka fynd. Ja, det var väl typ det som hänt idag.


Har lyssnat öronen blodiga på Judas Priest, efter 36 år som inbiten rockhatare, har jag nu kommit på att detta är genialt. Kanske till och med skall satsa på att bli hårdrockare på gamla dar. Men jag har ett bekymmer, jag är inte så insatt i rock världen, men en sak är jag ganska på det klara med och det är att Christian Dior smycken och Gucciväskor kanske inte passar in i temat. Lite tips på klämmiga rocktillbehör mottages gärna. Måste ju leva ut min ålderskris, men jag skippar gärna skinnvästen om det går..........................

2 kommentarer:

Annika sa...

Vilka fynd :-)
Jag har ju för mig att du var ett inbitet poppsnöre men man kan tydligen lära gamla hundar sitta;-) Du kanske är en glamourrockare då hihihi // Kram

Brunetten sa...

Ja, en glamourrockare vill jag vara, det låter så glammigt:-)

Kan jag fortfarande ha Pilgrim och Prada då?

Kramis.