tisdag 19 augusti 2008

Obs: Bilen på bilden har med texten att göra!

Min nya bil !
Nu har jag sett min drömbil, med denna kan jag uppnå total harmoni i mitt liv. Inte en sekund innan. Vad har jag för bil nu då? Jo en svart Audi A4 årsmodell 2003. Duger, jovars, men varför nöja sig med det näst bästa.....vavavava? Jag minns den dagen när jag fick hämta min nya fina svarta bil. Nog blänkte den så jag fick prickar framför mina ögon, där den stod i bilhallen och bara längtade att få komma hem. Mätaren stod på 1,2 mil och som i en svart/vit film från 30-talet, rusade jag mot min nya älskling, slog armarna runt den och vi lovade varandra evig kärlek.........................
Det var då. Nu efter fem kämpiga år tillsammans och några repor och en buckla senare, är det inte lika rosenrött längre. Dimman har för länge sedan skingrats och som hämnd har jag förvandlat min svarta fina bil till en rullande sopcontainer. Gamla tidningar, godispapper, pennor och grus ligger i drivor på golvet. Knappt kan jag få ned pedalerna nog för att navigera åbäket.
Så, vad kan nu vara orsaken till min vilja att skiljas? Jo en MINI COOPER. Helst en rosa(om det finns). Och ja, jag har nyss sett filmen: The Italian job. Jag har svårt att fokusera på något annat, kan knappt sova eller äta. Tänker på min nyfunna kärlek dag som natt. Men aj vad verkligheten gör ont. Jag kommer aldrig att få min rosa Mini Cooper. Och nog är min svarta bil ganska bra egentligen, fyrhjulsdrift ,stort bagageutrymme, säker på vintervägar, och airbags överallt. Tror förresten jag skall städa och tvätta den imorgon.

Såååååååååååååå...........Glöm aldrig att gräset aldrig är grönare (eller mer rosa) på andra sidan kofångaren.

Och bantningen? Ja, kanske inte så bra som jag önskade, men attan vad bollen är bra. Träningsvärk i två dagar efter bollandet. Tror faktiskt att jag skall sitta en stund på den nu. Men från och med imorgon DÅ..........

Motion: Inte mer än nödvändigt.
Godis: Njae, glass

1 kommentar:

Anonym sa...

jajajajja rosa det e fint men bilen då??? utnyttjad och oönskad nu.... efter fem långa år är det så det ska sluta nu huh!!!
ge åket till mig vet ja....bara en tanke! kram lINDA