måndag 18 augusti 2008


Det unga och vackra folket !

På mitt jobb har vi en ung (ganska snygg också) kille, man, brat, slyngel, ja, kalla det vad man vill. Men ni vet vad jag menar, en sådan människa som kan sätta på sig gympaskor, ett par pösiga joggingbyxor och fortfarande se helt ok ut. Har själv provat den outfiten, men tyvärr såg jag bara ut som något som hoppat ut ur en saga av John Bauer. Just idag mötte jag honom och tänkte att jag skulle fyra av ett av mina bästa leenden bara för att visa hur otroligt gullig bara jag kan vara, och kanske kolla om jag fortfarande har någon form av dragningskraft kvar.....Sagt och gjort, leendet satt perfekt och den unge mannen såg på mig och log som bara "de unga vackra folket" kan göra, ett leende fullt av vita tänder, ännu inte förstörda, gula och svarta av nikotin, kaffe och annat åldersslitage. Att mottaga det leendet fick mig att växa två flaggstångslängder, HA "I still got it boopopido boop" Likt Laura i sluttexterna av Lilla huset på prärien, skuttade jag bort mot min arbetsplats full av ny glänsande kraft. På vägen dit passade jag på att fyra av mitt nya "superleende" i en spegel jag passerade. Och vad i hela friden??? Vad betyder detta nu då? Halva lunchen satt kvar mellan mina framtänder. Klart som fan han flinade, jag såg ju ut som Kalle kanin mitt i spenatlandet . Herrjesus.

Såååååå vad är sensmoralen av detta?
Jo, ”skomakare bliv vid din läst”.


Motion idag: Inget, magen helt obrukbar pga av för mycket bollande igår.
Godis: Ja, kvar från helgen. Jag kan ju inte slänga godis heller........
Vikt: Tjaaa, vad vet jag???

3 kommentarer:

Annika sa...

Hahahahaha
-Laura i "lilla huset på prärien"
-Kalle kanin i spenatlandet!
Vad får du allt ifrån? Mycket underhållande :-D Kram

Brunetten sa...

Hahahahaha, tack:-D

Anonym sa...

gud va roligt!!!!
fortsätt så:)