fredag 15 augusti 2008




Fredag
Äntligen fredag igen. Tyvärr inga vilda partyn på g, men det får väl gå. Idag pratade jag med en god vän till mig i telefonen, frågade lite försiktigt vad hon skulle göra imorgon lördag. Hon var upptagen berättade hon för mig och frågade: -Har inte du något att göra? Joooooooo, självklart, herrejösses hur skall tiden räcka till? Men sanningen är att för att göra livet lite mer spännande satte jag ut en auktion på Tradera härom dagen. En liten plastfigur, flera bud och 33:-. Det är en riktig rysare, tittar ca 7 ggr om dagen för att se om det hänt något. Vi bestämde iallafall att ses på söndag om inget oförutsett händer. Strosa i stan kanske till och med slösa lite pengar och fika. Gud vad jag längtar efter en jätteblåbärsmuffin.



Och bollen? Jodå nu är den uppblåst och invigd. Meningen är man skall träna magen med den, men jag får en liten bonus, mina ben tränas minst lika mycket och det för att överhuvudtaget hålla mig kvar på bollen måste jag spänna benen till det krampar. På videon förklarar instruktören hur man skall gå till väga och säger att gör så många du klarar (3 st) vila och gör sedan några till (1 st). Jodå, det här kommer nog att snabbt visa resultat, det säger hon ju på videon. Och då måste det ju vara så.....eller hur? Jag ser en vision om hur magen bara krymper ihop framför mina ögon. Kalasbra.

Dagens motion: 4 situps på min fina röda boll.
Godis: Liiiiiite ostbågar.
Vikt: -1 kg. TJOHOOOOO (bara 24 kvar då)

Inga kommentarer: