lördag 16 augusti 2008

Lördag kväll.....
Jaha, då har vi lördagskväll igen, och inte kan jag se några större skillnader mot andra lördagar. Nix nej, det ligger nog en hednisk förbannelse över mina lördagar. – Må hon aldrig någonsin skratta på sin lördagkväll...poff....(förbannelsen utdelad). Mina lördagskvällar må vara i stillhet, men minsann inte dagarna. Idag åkte jag till det stora centrumet , lyckades få en liten plätt att ställa bilen på. Betalautomaten tjöt nog av glädje när jag glatt valde med betalknapparna och insåg alldeles för sent att det bara kostade 5:- timmen, vilket betyder att jag kan stå där till nästa onsdag om jag vill. Praktiskt, skall någon till Farsta Centrum har jag en parkeringslapp.
Jo, mitt egentliga ärende var Make Up Store, jag älskar att få presentkort där och självklart har bästisen Annika snappat upp det (efter 28 år som bästa vän, har hon full koll på mitt liv). Stor kram till dig för det:-)Gick med hög spänning in i butiken med smink ända upp till taket, ååååååh, jag vill ha allt. Stod där länge, lite för länge, tredje gången biträdet frågade om jag vill ha hjälp tänkte jag att nu måste jag kanske rappa mig lite. Mina fynd blev, ett läppstift i färgen Tryffel, en lös glittrig ögonskugga lite brunaktig, och slutligen en ögonskugga LILA, jösses, när skall jag våga mig på det? Men tjejen i kassan sade att nu är det det som gäller. Jaha sade jag och kan inte bevisa motsatsen så en lila fick det bli då. Kände mig lite löjlig därinne bland hippa biträden i korta kjolar och höga pumps. Själv hade jag bruna träningsbyxor med två vita färgfläckar på, en stor röd lagomt noppig Nike munkjacka, men jag har ett triumpkort och det är mina alldeles nya och urläckra Nikedojjor för 1300:-, jajaminnsan. Jag tar hand om dem som mina bebisar, bara använda dem när det inte regnar, inte gå på grus och ALDRIG ha dem i skogen, herregud då kan dom ju bli smutsiga, och de skall hålla i 7-8 år framöver.

Jaha, det tråkiga då:
Dagens motion: Några tappra försök att göra situp på bollen.
Godis: Jahadå, och strips med räksallad och några lökringar slank det ned också.
Vikt: Äsch, vägning på fredag igen, lååångt dit.




Idag har jag blivit Pandafadder hos WWF. Äntligen har jag gjort något vettigt och jag är så stolt över mig själv.









Inga kommentarer: